ماه: ژانویه 2017

Huge Twitter Storm in Support of Imprisoned Iranian Activist on Hunger Strike

منتشرشده در

arash-sadeghi-1-768x432

Arash Sadeghi Is World’s Highest Trending Topic on Twitter on December 30

SaveArash# was for a time the highest trending topic on Twitter on Friday December 30, 2016, as social media users around the world expressed their support for imprisoned civil rights advocate Arash Sadeghi on the 68th day of his hunger strike in Evin Prison in Tehran.

The Twitter storm by more than half a million people was a mix of tweets in Persian and non-Persian languages that included the hashtag and called for action to save his life.

What made it more impressive is that Twitter is censored in Iran and can only be accessed with proxies. But the Campaign for Human Rights in Iran has learned that in recent weeks, a number of internet providers in Iran have lifted the filter on Twitter, significantly increasing the Iranian presence on the network.

A number of hardline clerics and other users who joined the discussion questioned the authenticity of the trending hashtag in Sadeghi’s support, claiming the trend was generated by robots, not people. But some Members of Parliament responded to the tweets sent to them about Sadeghi and other imprisoned hunger strikers by calling on the Iranian Judiciary to look into the cases of these imprisoned activists.

A few Iranian MPs even directly addressed the rights violations Sadeghi was subjected to, including the activist’s trial in a closed court without any jury. “Article 61 of the Charter on Citizens’ Rights states that citizens facing political or press-related charges must only be tried in open court and in the presence of a jury,” tweeted Ahmad Mazani, an MP from Tehran.

Mahmoud Sadeghi, another Tehran MP, tweeted “To the extent of my powers as a Member of Parliament, I am following and helping the cases of imprisoned civil rights workers, especially Arash Sadeghi and Ali Shariati.”

Support outside Iran was forthcoming as well. In the UK, football star Gary Lineker lent his support to Sadeghi’s case, describing the imprisoned activist as “beyond brave.”

Sadeghi began serving a 15-year prison sentence in June 2016 for his peaceful activism in defense of civil rights. He was convicted of “assembly and collusion against national security,” “propaganda against the state,” “spreading lies in cyberspace,” and “insulting the founder of the Islamic Republic.”

He went on a hunger strike on October 24, 2016 to demand a review of the six-year prison sentence against his wife, Golrokh Ebrahimi Iraee, for a story she never published and several Facebook posts. He is demanding a review of her sentence.

A few hours after the Twitter storm, Maryam Abdi, a civil rights activist in Iran tweeted that Sadeghi’s lawyer, Amir Raeesian, has been told by the authorities that his demand would be met if he stopped his hunger strike.

Raeesian said Iraee’s case had been sent to Branch 33 of the Supreme Court for review and officials had promised that she would be granted temporary release from Evin Prison after Sadeghi ends his hunger strike, according to Abdi.

Rahmatollah Hafez, a member of the Tehran City Council, who is also a physician, tweeted that he had repeatedly asked the prosecutor to visit Sadeghi in prison in order to check on his condition but had not been successful so far.

Judiciary officials have not yet publicly commented on Sadeghi’s hunger strike or his physical condition.

Sadeghi’s wife Iraee, who is an accountant, said in an interview with the Campaign before being taken to Evin Prison on October 24, 2016 that she had been convicted for writing a fantastical story she had never published and for a “few” of her Facebook posts.

The story, which she had written in a notebook that was confiscated during a search of her home by the Revolutionary Guards, is about an enraged woman who burns the Quran after watching a film about stoning in Iran.

“My stories and poems were confiscated the night agents searched our home. After the third day of questioning, the interrogators put me under pressure and accused me of insulting the sacred. I was interrogated dozens of times about the burning of the Quran in my story,” Iraee said. “Each time I explained that it’s only a story. I told them and I wrote [in my defense statement] that if what I did was a crime, then many scriptwriters and novelists should be arrested for committing the same crime. But they didn’t care, and in the end, they gave me the maximum punishment.”

“They put my husband in a situation where he could hear my interrogation sessions about the burning of the Quran and how I was put under pressure [to confess under] threats of execution. They caused a lot of psychological anguish for both of us,” she added.

Arash Sadeghi began his hunger strike as soon as his wife was taken from their home to Evin Prison, to protest her innocence.

Sadeghi received is 15-year sentence, issued by Judge Abolqasem Salavati of Branch 15 of the Revolutionary Court, in May 2015. In 2010, he had been issued a suspended four-year prison sentence for “assembly and collusion against national security” and “propaganda against the state,” which could be added to his total time behind bars. However, with the application of Article 134 of Iran’s Islamic Penal Code, his 15-year sentence could be reduced to 7.5 years.

تکذیب شایعات فضای مجازی / آرش صادقی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد

منتشرشده در به‌روزرسانی شده در

Arash-Sadeghi_-Golrokh-Iraee--696x464.jpg

روز گذشته حدود ساعت دو بعد از ظهر طی تماس تلفنی با خانواده «آرش صادقی» و همسرش گفته شد بود شرایط مرخصی برای هر دو فراهم شده و می بایست تا ساعت ۱۰ صبح روز جاری (یک شنبه ۱۲ دی ماه ) با تودیع وثیقه های جداگانه برای آرش صادقی و همسرش گلرخ ایرایی اقدام کنند. خانواده این دوفعال سیاسی طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» شایعات منتشر شده در فضای مجازی ، مبنی بر پایان اعتصاب غذای «آرش صادقی» و آزادی «گلرخ ابراهیمی ایرایی» در روز جاری را تکذیب کردند. به گفته خانواده «آرش صادقی» مبلغ تهیه شده برای آرش حدود یک میلیارد و برای گلرخ نیز حدود ششصد میلیون تعیین شده است و تهیه مبالغ تعیین شده تا کنون برای هر دو خانواده دشوار بوده است.آرش صادقی صبح روز جاری درپی وخامت حالش به بهداری زندان منتقل شده است. طی ملاقاتی که روز جاری «حسین صادقی» پدر آرش با او در زندان داشته است ، پس از گذشت هفتاد روز فرزندش در بدترین شرایط جسمی و خطر به کما رفتن و مرگ همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و خواسته اش آزادی همسرش «گلرخ ایرایی» و اعاده دادرسی مجدد است. « آرش صادقی » گفته است “در صورت پایان دادن به اعتصاب غذا می بایست با هزینه زندان تحت درمان قرار بگیرم نه هزینه شخصی، چون مسوولین عامل اصلی شرایط جسمانی و کنونی من بوده اند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته این زندانی سیاسی به دلیل افت شدید فشار خون «۶ روی ۵»، بالا رفتن تپش قلب، درد شدید معده، تنگی نفس به مدت چند دقیقه کوتاه از هوش رفت و سپس به بهداری منتقل شد. او مجددا با وصل سرم مخالفت کرد و پس ازمدت چند ساعت به بند بازگردانده شده بود.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته این زندانی سیاسی به دلیل افت شدید فشار خون «۶ روی ۵»، بالا رفتن تپش قلب، درد شدید معده، تنگی نفس به مدت چند دقیقه کوتاه از هوش رفت و سپس به بهداری منتقل شد. او مجددا با وصل سرم مخالفت کرد و پس ازمدت چند ساعت به بند بازگردانده شده بود.
پزشک قانونی پس از معاینه دقیق «آرش صادقی» گزارش کرده بود، خطربه کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.
طی آزمایشات صورت گرفته پزشکان گفته بودند” به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی شدید شده و در صورت ادامه این روند خونریزی را در پی خواهد داشت. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود درسالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین است، در هفتادمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد. وی با مشکلاتی همچون: غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تنگی نفس، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، تنگی نفس، حالت تهوع، مشکلات کلیه، احتمال خونریزی معده در خواب، احتمال سوراخ شدن معده ، بریده بریده گفتن کلمات، بی خوابی مفرط که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است ، پوسته پوسته شدن بدن به علت فقر شدید ذخایر غذایی، خطر به کما رفتن و حتی فوت روبروست که همگی از عوارض اعتصاب غذای طولانی مدت این زندانی است.
آرش صادقی در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.
آخرین ملاقات آرش و گلرخ بیش از سه هفته پیش و آن هم در حضور رئیس زندان بوده است. در این مدت بیش از دوماه بازداشت و اجرای حکم حبس گلرخ که با اعتصاب آرش در اعتراض به این اقدام همراه شد، تنها دو مرتبه هم تماس تلفنی داشته اند. با تصمیم مسئولان زندان «آرش صادقی» از ملاقات هفتگی با همسرش (گلرخ ابراهیمی ایرایی) که در بند زنان (نسوان) زندان اوین محبوس است، محروم شده است.

قطع انگشتان دست دو زندانی در ارومیه

منتشرشده در

صبح روز یکشنبه ۵ دی ماه ۴ انگشت دستان راست دو زندانی با اتهام سرقت در زندان ارومیه قطع شد.
ghate-dast_kamapin.info_-696x464-696x464-1-696x464.jpg
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز یکشنبه ۵ دی ماه ۴ انگشت دستان راست دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه (دریا) به اتهام سرقت قطع شد.
این دو زندانی که نسبت برادری با هم دارند “فرامرز و مجید بی‌غم” نام داشته و در سال ۱۳۹۰ به اتهام سرقت بازداشت و به قطع دست و رد مال محکوم شده بودند.
در هنگام اجرای این حکم به دستور دادستان ارومیه زندانیانی که اتهام مشابه داشتند جهت آنچه «درس عبرت» عنوان شد به محل اجرای حکم آورده شده و شاهد قطع انگشتان دست این دو زندانی بودند.

گزارشی تکان دهنده از دنیای گورخواب های نصیرآباد ( ویدیو​​​​+ تصویر )

منتشرشده در به‌روزرسانی شده در

 

لحظه دردناک از گفتگوی خبرنگار شهروند با یکی از گور خواب های نصیر آباد که چندی پیش با انتشار تصاویرشان حسابی جنجال به پا کرد . این گفتگوی دو دقیقه ای حقایق زندگی کارتن خواب ها را نشان می دهد 

13_0_gor-khab-nas-sefidak-com-3
کارتن خواب ها در قبرستان

13_1_gor-khab-nas-sefidak-com-3

ابتدا یک توضیح کوتاهی میدهیم برای کسانی که نمی دانند چه اتفاق تلخی طی چند روز اخیر در کشور رخ داد .

هفته پیش عکس و گزارش تکان دهنده ای را روزنامه شهروند از زندگی کارتن خوابهای نصیر اباد شهریار در قبرستان منتشر کرد . بی خانمان منطقه برای کم کردن سوزش سرما مجبور بودند در گورهای پیش ساخته زندگی کنند تا کمی از سرمای زمستان برای انها کم شود .

این خبر جنجالی کافی بود تا از بازیگر , شهردار , وزیر و حتی شخص حسن روحانی نسبت به ان واکنش نشان دهند . می توانید مشروح خبر واقعه تلخ را از طریق لینک زیر مطالعه کنید . (زندگی کارتن خوابها در قبر)

مصاحبه با کارتن خواب نصیر آباد